Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, 31 January 2007

projek

cuti lepas aku telah diberi satu tugasan..mengecat gitar sak..rumah mamat ni rumah multilevel..jadi ruang terhad nak buat kerja..aku pun menerima tugasan dengan senang hati..ala..kalau untuk buah hati,buat apa pun dengan senang hati punya..heh..berbekal pengalaman aku mengecat rumah sendiri..sememangnya kerja ni pasti enteng..

sebelum itu..gitar yang kami bli ni mesti lah ditanggalkan cat lama nya dahulu..kerja-kerja sanding ni sak yang uruskan..sbb kerja itu memerlukan daya tahan diri yang tinggi..diingatkan slps kerja sanding ni,habuk2 yang terhasil mestilah dibersihkan..takut-takut ada anak jiran sebelah yang asma..



inilah gitar yang siap di sanding..step kedua ialah untuk mengecat..ni barulah kerja aku..tapi sebelum itu korang kenalah bli cat spray dulu..nak senang cari dekat kedai ACE..banyak pilihan..harga memuaskan..hampir semua jenama ada..
1. lapisan pertama - base coat.beli warna yang hampir sama dengan warna gitar yang hendak dihasilkan nnt..sbb cat tu tak ada,aku pakai cat putih biasa aje..cap ayam..harga rm5-7..hampir 2 botol jgkla aku guna diselangseli dengan sanding..

No comments: