Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 2 September 2008

My Weekend

SATURDAY
Weekend ni best sangat. i got to meet my cousins, and all my family sebab saya balik kampung. Wan saya buat kenduri sempena menyabut Ramadhan dan kebetulan saya pun dah lama tak balik kampung so rasa seronok nak balik sebab dan lama tak jumpa sedara mara..tapi saya balik tak lama pun sebab hari ahad is Luqman's Birthday Party..

Sampai kampung, my sedara yang lain dah ada. Saya pun tak tau nak tolong apa coz masak-memasak semua orang lain dah buat.So saya habiskan masa dengan si comel si comel ni..and diorang memang suka gambar diorang diambil..


Petang tu kami semua melepak petang dekat luar rumah..sepupu sepapat semua duduk beramah mesra sebab dah lama tak jumpa..


Tak lupa juga si comel Aliah ni..dia tak banyak ragam dan tak banyak bunyi..Aliah pun sama,suka gambarnya diambil..


Huhu menu malam itu sungguh irresistable..!biasalah kalau balik kampung, menunya pun mestilah menu kampung..gulai tempoyak pucuk ubi, ayam berempah, gulai ikan masin dan macam-macam lagi lah! tak dilupa petai kegemaran saya hikk! Aunty saya geleng-geleng kepala tengok saya yang gila petai sampai tangkap gambar dengan petai..haha..Untuk desert, mak teh saya buat choc cake and bleuberry cheese tarts yang sangat sedap!




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SUNDAY
Sunday was Luqman's Birthday Party! The party starts at 4pm but me and Mr. BF arrived early sebab nak tolong-tolong apa yang patut..Before that, kitorang g cari hadiah Luqman kat KLCC dulu..

Sampai rumah abang saya, deco pun tak siap lagi rupanya. So Mr. BF dan saya tolong la my SIL to finish up the deco. Barulah tau theme party tu ape tah nama dia. ada katun dekat channel Necolodeon..



Acara dimulakan dengan makan-makan. Menu hari tu ialah satay, mihun and kuey teow goreng, sausages, nuggets, donuts, kueh mueh, lemang and rendang and some more tak ingat dah..
Luqman was very excited hari tu.Dia tak pernah celebrate bday dia before. This is the first time so haruslah dia terover excited..

This is Luqman with her cousins and mak su

Everyone was singing Luqman Happy Birthday song and Luqman pun sing along. Dia dah practise for 3 years for this moment!


Luqman can eat anything he wants coz it's his birthday party! yay it's overdose sugar day! eat all you want Luqman! no one gonna scold you! yay!



After makan, it's pinata time! my brother buat pinata bentuk haper tah main belasah aje. The first one was Luqman..Luqman kena tutup mata and dipusing badannya 2-3 kali.Pening budak tu kejap haha..Dia pukul skali lepas tu dia bukak penutup mata tu nk tengok pinata kat mana.hehe..


The second one was Luqman's cousin tapi tak pecah jugak..Last-last mak chik dia jugak yang dapat pecahkan..apa lagi bertabur lah gula-gula tu kat lantai and budak-budak ni berebut kutip and masukkan dlaam goodie bag masing-masing..


Me enjoying my ice cream, Mr. Bf and my SIL, me and Mr. BF


I can see how happy Luqman dat day..banyak hadiah jugak dia dapat..and i'm happy to because the party was so meriah!hee..~HAPPY BIRTHDAY LUQMAN!~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


MONDAY

Teman Mr. BF ke Rawang to.............malas lah nak cerita..nanti dia marah..hehe..
Okay that's all..i really enjoy my weekend, what about yours? ;)




6 comments:

sak~ said...

nama kartoon tu wonder pets. camna boleh tak tau. cerita paling top kanak-kanak sekarang.

haha bagus la tak cerita.

Ninie said...

ramai nya buat bday party bulan ni ...meriahnya nmpak? :-)

kemek said...
This comment has been removed by the author.
kemek said...

haah wonder pet.baru ingat..

ninies-tula ramai pulak yg buat bday party lately kan..hehe

juelee said...

sedapnyer nampak blueberry tart tuh..

çiçekçi said...

tak tgk iklan umi aida ke