Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, 29 June 2009

Pemandu KL memang gila.

Puasa aku hari ni dapat markah kurang, semua gara-gara pemandu dekat KL ni. Apa masalah mereka ni ha?? Aku tak faham betul la. Orang lain pun kejar masa juga, nak sampai rumah cepat juga, bukan kau sorang yang ada anak bini, yang ada temujanji (macam aku tadi). Aku pun nak buka puasa juga. Semua pentingkan diri sendiri. Lagi-lagi cina lelaki. Ah cina perempuan pon sama juga lah. Ada satu van tadi seboleh tak nak bagi aku masuk lorong dia, dia himpit kereta aku sampai aku yang kena ke tepi. Memang dasar pariatatat bak kata si Balqish. Alamak!! Balqish dah berlepas naik kapal terbang! Aiyo macam mana aku boleh lupa ni...( Balqish sahabat baik aku yang telah berlepas ke Maldives untuk buat praktikal di sana. Dem mati aku kena marah ni nanti.) Ok sambung cerita tadi. Ha dahlah selfish, nak masuk lane orang, datang dari mana tah terus je tala muncung kereta sebelah kereta aku. Pergh, panas hati betul la ngadap orang macam ni. Dan lagi sekali orang itu adalah dari kaum cina. Yes aku memang racist. Cina atas jalan semua macam haram. Bos aku je orang cina yang paling baik yang pernah aku kenal. Hari tu dia nak bincang something dengan aku tapi masa tu dah pukul 5 petang. Dia yang tanya aku dah sembahyang ke belum. Aku jawab lah belum. Terus dia kata pergi sembahyang dulu baru discuss. Waaa..terharu aku. Lagi best kalau dia masuk Islam. Amin.

Lagi satu kejadian hari ni yang membengangkan aku ialah orang yang suka double park lama-lama tak sedar diri yang kereta dia tu dah menyusahkan orang nak keluarkan kereta. Baru je jadi dekat aku tadi. Ada dalam 20-25 minit aku tunggu dalam kereta dengan Sak sambil hon-hon mengharapkan tuan punya kereta datang dan angkat tangan tanda minta maaf. Tapi tak muncul-muncul juga orang tu. Aku bengang aku hon panjang-panjang 5 harkat baru lah orang tu muncul. Aku dah ready nak maki "yu tahu tak ai tunggu berapa lama?? selfish!" tapi aku tangan aku dipegang oleh lelaki yang berhati mulia lembut hati tak nak marah a.k.a Sak. Terbantut misi memaki aku. Dan memakilah aku sorang-sorang dalam kereta. Untuk pengetahuan, lelaki yang buat hati aku panas itu sekian kalinya adalah cina. Fine. Kaum korang memang kurang sopan atas jalanraya.

Dah, malas nak cerita panjang lagi pasal ni. Menyakitkan hati aje. Hmm last weekend family aku buat Father's Day BBQ Party. Aku ada shoot banyak gambar tapi semua di upload di Facebook aje. Dekat Flickr tak banyak lagi. Tapi nak jenguk bolehlah. Macam biasa klik dekat link sebelah ni okay.

Weekend ni nak pergi 2nd cousins holiday, selepas di PD dulu. Tak sabar rasanya. Boleh ambil gambar banyak-banyak lagi. Rasa macam nak beli lense 50mm je. Tengok lah macam mana nanti. Dahla banyak pula menulis hari ni. Till next time. Nite-nite~!

No comments: