Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 22 October 2009

Idaman.

Bila tulis tajuk ni, teringat pada drama bersiri Idaman dulu. Aku suka gila drama tu, folllow tiap-tiap hari. Masa tu Jalaluddin Hassan tengah top. Tapi ini bukan idaman yang itu. Aku tengah meng-idam yang ini..



Aku  dah lama aim kamera ni. Yelah, kamera yang aku ada tu tak dapat nak tampung keperluan aku sekarang. D40x tak ada built-in motor untuk manual focus lense. Benda tu sangat essential pada aku sekarang. Lagipun, bulan 12 nanti dah mula wedding shoot. So aku kena prepare dari sekarang. Semalam aku dah cakap dengan bos, dia ada gaya macam nak luluskan loan aku, paling-paling tidak pun dia nak sponsor semua. Tapi with condition. Ada pakai condition pulak. Dia nak share profit dengan aku for 3 years. Alahai, kalau tak ada job, bos juga yang rugi. Aku tak nak lah bos mengungkit pula nanti walaupun kalau diiukutkan memang aku untung lah kalau macam tu. Hmm I haven't really made up my mind just yet. Kalau betullah apa yang bos kata tu, harap cepatlah sikit proceednya. Aku sangat memerlukan kamera tu sekarang. Tangan dah gatal nak menembak balik ni.

Aku kalau boleh nak beli body je sebab nak beli lense lain. Kalau boleh nak beli lense wide angel dengan aperture 2.8. Barulah mantap sikit gambar tu kan. Itu pun dah berapa ribu dah. Kenalah tunggu ada duit hasil shooting dulu. Barulah balik modal namanya. Lense bawah ni aku nak beli untuk D40x aku tu. Ni f1.8, mesti cun bokehnya ni. Tengok lah macam mana nanti.







Lagi satu, aku nak amik course photography. Asyik belajar sendiri je, I think it's time to get proper knowledge. Boleh juga dengar pendapat dari yang pakar. Aku dah survey dah few places, cuma nak pilih yang mana je. Price dia pun varies. So tengok lah kalau ad orang nak sponsor, boleh ambil yang mahal sikit.
 Hopefully dapatlah beli dalam bulan 11 ni..amin.

No comments: