Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, 16 June 2010

Pantang.

Aku pantang kalau orang kacau privasi aku.

Contoh: Bilik.

Aku tak suka orang usik barang aku, pakai barang aku tanpa kebenaran, masuk bilik aku dan bongkar sana sini. I just hate anyone who did that to my room. I will be so mad and so pissed off.

Aku jenis yang tak suka orang buatkan kerja aku kecuali kalau aku mintak tolong. Contoh: Kemas bilik. Aku suka kemas bilik sendiri. Aku dah besar. I know what I'm doing. I know when to mop the floor, when to vacuum the carpet etc. Afterall, aku je yang paling pengemas pun dekat rumah tu. Orang lain tau menyepah je. Bila aku kemas rumah, tak nak aprreciate. Sepahkan lagi. Bila aku membebel, mesti ada yang cakap 'takyah la bising kalau nak kemas. Nak kemas, kemas jela..' Haa tu lagi satu aku sakit hati. Aku bising sebab korang tuh kalau tak nak kemas, jangan la menyepah!!! Dah makan, basuh la sendiri. Jangan tinggal pinggan dekat meja je!!! Takde kuli la nak angkat!!Kalau korang menyepah, aku je kemas. Lepas tu korang menyepah balik. Sampai bila pun rumah tu sepah jugak. Aku pantang la rumah bersepah ni. Rumah orang lain lantakla. Jangan rumah sendiri. Tula kecik2 da biasa ada orang gaji. Dah besar, masing2 spoilt. Padahal dah besar panjang dah. Huh..

So please don't do any of these to me, or my room, or the house. Aprreciate orang sikit. Respek la privasi orang lain!!

1 comment:

en_me said...

respek kanns..