Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 13 July 2010

Update on Wedding Preparation.

People been asking me to update about my wedding preparation but I don't know what to update...

Basically semuanya aku dah tempah. Aku baru je tempah bunga pahar dengan mama last Sunday and we also bought some ribbons for the goodie box. Goodie box pun tak habis lipat lagi as for now, aku sorang je yang melipat. So it will took ages baru siap kut 1000 boxes. Mama kata boxes tu later boleh lipat ramai-ramai. But I know I'm fussy about the outcome quality kalau kerja-kerja yang last minute ni, mesti tak macam yang aku nak nanti. So aku dah start melipat dari sekarang, walaupun sehari boleh buat dalam 10 boxes je..after that mata terus padam. Haha. 

For attire, everything is done. Now tugas designer je untuk siapkan baju-baju aku tu. Honestly, aku nervous dengan hasil baju yang akan aku tengok nanti. Tak tau la rupanya macam mana. Takut over sangat, or takut aku tak bekenan sebab aku jenis orang yang simple. Semua benda pun nak simple je tapi cantik dipandang. Sampai designer pun marah aku nak design yang simple-simple. Haih..

Hantaran je yang aku tak buat lagi. Barangnya dah ada. Tapi disebabkan guna fresh flowers, so kenalah buat last minute..

Hmm..sekarang ni sebenarnya tengah pening nak pilih color for bilik pengantin. I've browse thru the internet tapi still not decide on which color..peningg..you guys ada idea tak? Sak are going to help me repaint the room so we need to decide soon. Cadar pun tak beli lagi..haih tu semua $$$$$$..

Invitation is another thing. My dad will finalize on the design and wording. Kad yang aku buat sendiri tu pun tak siap lagi..My wedding will have 3 different invitation cards. First , kad yang aku buat sendiri for my guest for the reception, 2nd the one yang my dad tempah for the reception, and last one invitation for my solemnization and malam berinai. The reason why is my reception is a small scale and seated. So the seats are very limited. I will not invite everyone to my reception, only close friends and some of my colleague. So I will invite the rest to come for malam berinai. Sorry ye guys, minta maaf awal-awal kalau ada yang terbaca ni. Bukan tak nak jemput, tapi kuota yang diberi sangat sedikit.

Nak kahwin ni bukan senang. Kalau you guys belum ada boyfriend pun, kumpul la duit dari sekarang. Bukannya dah ada boyfriend or kalau dah decide nak kahwin baru terkedek-kedek nak kumpul duit coz you will need alot of money. Kalau dulu ada orang cakap nak kahwin ni lelaki yang kena keluar banyak duit, you are totally wrong! Unless lah kalau korang anak orang kaya, semua mak ayah sponsor ke, or habis belajar tak sempat kerja dah kawin ke, atau dapat boyfriend yang nak sponsor semua ke, tu lain la cerita. But I talking about ordinary people, like me. Makan gaji. Sedangkan aku yang tak banyak komitmen ni pun, sakit nak cari duit. Alhamdulillah la Allah murahkan rezeki aku sekarang ni. Hampir tiap minggu ada job. Kalau tak ada pun, aku tolong kawan aku ambil gambar juga. Mungkin kepuasannya lain kalau pakai duit sendiri. Kalau boleh aku nak bayar semua, tak nak susahkan mak ayah atau saudara mara, tapi mana mampu..
Hmm..I will not post any pictures yet. Just wait until the day comes ya..tak best la kalau tengok sekarang.. :) Til then..

No comments: